martes, 19 de marzo de 2013

Info Editorial GRaó




  
Mari Carmen Díez Navarro

Aquest llibre aplega part de les meves reflexions i els meus sentiments, experiències i dubtes, paraules i afectes. Parlo de processos vitals, de joc, d'alfabetització sentimental, d'aprenentatge, de vincles amb les famílies, de pedagogia i d'esperança. [.] El text està pensat especialment per als mestres d'educació infantil, tant si són nous a l'ofici o no tan nous i també per als que estudien magisteri. Quan l'escrivia intentava ser fidel a les meves anàlisis i vivències de tants anys a l'escola. Com si volgués 'passar el relleu'. Com si volgués compartir idees. Com si volgués fer el que sempre faig: pensar amb altres. [.]»

Temes centrals - índex
El niño necesita un entorno acogedor y saludable para poder desarrollarse favorablemente · El ambiente en esta etapa debe estar revestido de vida · Los afectos conforman el entramado interno que sostiene la escuela · La preparación del trabajo debería ser flexible y su valoración, esperanzada · La llave es la valoración · Del placer de los sentidos se llega al placer de las palabras · La curiosidad y el deseo de saber son las herramientas propias de la pequeña infancia · Jugar es un placer imprescindible para los niños · El acompañamiento favorece que cada niño, tras «asentarse» en sí mismo, se acerque a los demás · Animar al niño a la creatividad y a la libre expresión es una tarea hermosa · Familia y escuela deben entablar vínculos de estrecha relación.

No hay comentarios:

Publicar un comentario