martes, 30 de abril de 2013

XERRADA

Xerrada i debat

Contra la Llei Wert.......

Recuperem l’escola pública




Anàlisi d’una llei ultraliberal, classista, conservadora i centralista

Repensem com volem que sigui l’educació d’ara cap endavant



Parlarem i debatrem sobre l’estat actual de l’ensenyament , l’atac profund

que ha patit els darrers anys , aprofundirem en les propostes de la nova llei

del Partit Popular (LA LOMCE) i les veritables intencions del ministre Wert.

Presenten i coordinen:



Emili Cortavitarte, professor de secundària i membre del

sindicat CGT



Xavier Morràs, professor jubilat de secundària i membre de la

Universitat Indignada 15M



I debat

Dia


: 10 de maig de 2013

Lloc


:Casal Pou de la figuera (Sant Pere més baix, 70)

Hora


: 19 h

Organitza


: Universitat Indignada 15M

http://universitatindignada15m.wordpress.com/

universitatindignada.15m@gmail.com

@UniIndignada15M



GUIÓ DE LA SESSIÓ



1.-Perspectiva històrica


1.1 El marc de la LGE


de 1970. Propostes i lluites cap a l’Escola

Pública


1.2 Les lleis socialistes


(LODE, LOGSE, LOE)

Assimilació i domesticació de les propostes d’esquerres?

Contradiccions entre unes lleis progressistes i una aplicació

frustrant.


2.- La Llei Wert (LOMCE)


2-1 Principis generals:


Una visió economicista i resultadista, el

caràcter selectiu, la competitivitat, la segregació i el control de

l’Estat central i de l’administració educativa sobre la pràctica

escolar


2-2 Les propostes concretes de la LOMCE:


Diferents trajectòries,

proves externes d’avaluació, canvis als currículums, organització i

funcionament dels centres, retalls en la participació de la

comunitat educativa, segregació per sexe.


3.-El debat el centrarem en el següents temes:



1 Quins han de ser els principis bàsics i irrenunciables a l’ensenyament

públic?

2 Propostes organitzatives: Gestió dels centres, Participació de la

comunitat educativa en aquesta gestió

3 Aspectes curriculars (educació en valors, equitat, discriminació

positiva, igualtat d’oportunitats...)

No hay comentarios:

Publicar un comentario